Larunbatean, maiatzaren 10, 2025
Azkenean, Global Airlines hegan ari da. James Asquith bidaia-eragile eta bankari ohiak sortutako Erresuma Batuko startup-ak A380 hegazkinez operatutako lehen charter hegaldiak ofizialki abiarazi ditu maiatzean, munduko lehen A380 hegazkinez operatutako airelinea izatea espero duenaren estreinaldia markatuz. Baina xanpaina, kabiarra eta zurrumurruz betetako aurkezpena gorabehera, galdera larriak daude oraindik.
Maiatzaren 15ean eta 21ean, bi hegaldi inaugural abiatuko dira Glasgowtik eta Manchesterretik, hurrenez hurren, New Yorkera. Itzulerako hegaldiak maiatzaren 19an eta 25ean aurreikusita daude. Ez dira zerbitzu erregular komertzialak, baizik eta behin-behineko erakustaldi-hegaldi mugatuak. Hi Fly, Portugalgo txarter-konpainia batek, hegazkina Globalen izenean ustiatzen du, konpainiak oraindik ez baitu Erresuma Batuko aire-operadorearen ziurtagiririk.
iragarki
Globalen ikuspegi ausarta, Airbus A380 hegazkinez soilik hegan egiteko asmoa duena, anbiziotsua eta nostalgikoa da aldi berean. Bi pisuko hegazkin hauek, garai batean handiegiak eta garestiak zirela uste zenak, orain aire konpainia handiek pixkanaka baztertzen dituzte. Baina Asquithek uste du luxuzko bidaia transatlantikoetarako ustiatu gabeko potentziala eskaintzen dutela.
Hala ere, erronkak gero eta handiagoak dira. Bere lehen A380a eskuratzeko, aldatzeko eta ziurtatzeko urtebete baino gehiago behar izan zen. Eta Globalek ez du espero hegaldi erregularrak egiteko baimen arautzaile osoa lortzea gutxienez 2026ra arte.
Maiatzeko lau hegaldiak A380 hegazkinean murgiltzeko esperientzia gisa diseinatuta daude. Xanpaina, luxuzko eserlekuak eta aireko bidaien urrezko aroaren nostalgiaren promesa barne hartzen dituzte. Baina analistek diote sakonago dagoen arrazoi bat egon daitekeela: diru-fluxua.
Glasgow-New York hegaldiaren joan-etorriko turista klaseko tarifak 1,000 dolarretik gora hasten dira. Alderatuz gero, KLM bezalako airelinea handiek antzeko ibilbideak eskaintzen dituzte erdi prezioan. Txartelen kostu handia eta markaren ezagutza txikia izan arren, Globalek eserlekuak nitxo gune baten bidez saltzea erabaki du, ez Expedia bezalako OTA handien bidez.
JFKko aparkaleku-tasa garestiak, hegazkinen eskuragarritasun mugatua eta funtzionamendu-lizentzia oso baten falta direla eta, industriako begiraleek zalantzan jartzen dute ereduaren jasangarritasuna.
Startup batekin hegan egiteak beti dakar arriskua. Globalek hegazkin bakarra du. Hegaldi bat atzeratzen edo bertan behera uzten bada, berriro erreserbatzeko aukerak mugatuak dira. Airelineak ez du beste garraiolariekin kontingentzia akordiorik. Itzulketak zailak izan daitezke.
Bere alde, airelinearen lehen bidaiariak Erresuma Batuko ATOL eskemaren babespean daude. Baina epe luzerako bideragarritasunari buruzko zalantzak oraindik ere badaude. Diru-sarrera frogaturik ez dagoenez eta mantentzeko hegazkin garestia duenez, Globalen negozio ereduak presio izugarria jasaten du.
New Yorkeko hegaldien aurretik, Global-ek bi distantzia laburreko bidaia egiten zituen: Bartzelonatik Berlinera eta Berlinetik Londres Gatwickera. Bidaiarien aurrerapen gisa merkaturatu ziren, baina askok uste dute hauek batez ere tripulazioa ohitzeko zirela. Bidaia labur hauek sare sozialetan zurrumurrua sortu zuten, baina baita eszeptizismo berritua ere airelinea nazioarteko operazio iraunkorretarako prest dagoen ala ez jakiteko.
Globalen argudioa sinplea da: erosotasuna kostuaren gainetik. Baina airelineak ez du kode partekatzeko sarerik, ez loungeetarako sarbide-lankidetzarik, ezta GDS presentzia formalik ere. Bidaiari orokorretan duen ikusgarritasuna minimoa da, eta horrek zaildu egiten du bat-bateko erreserbak erakartzea.
Horren ordez, Globalek Asquith-en sare sozialetako jarraitzaileengan eta A380-aren kultu-erakargarritasunean oinarritzen da. Honek jakin-mina piztu dezakeen arren, ez dago argi jakin-min horrek bezero errepikakor bihurtuko duen edo inbertitzaileen konfiantza.
Lau hegaldi transatlantiko baino ez dituela programatuta eta oraindik oztopo arautzaileak dituela aurretik, Globalen etorkizuna publikoaren erantzunaren eta finantza-iraunkortasunaren menpe dago. Debuta anbiziotsua da. Itxura liluragarria du. Baina orain airelineak frogatu behar du harreman publikoetako ekitaldi batetik garraiolari bideragarri batera eboluzionatu dezakeela.
Datozen hilabeteek zehaztuko dute Global Airlines hegazkintzaren historian desbideratze glamourtsu bat besterik ez den edo askoz handiago den zerbaiten hasiera den.
iragarki
Tags: Barcelona, Berlinen, Europan, Glasgow, london, Manchester, NY, Ipar Amerika, Portugal, Erresuma Batua, United States
Larunbatean, maiatzaren 17, 2025
Larunbatean, maiatzaren 17, 2025
Larunbatean, maiatzaren 17, 2025
Larunbatean, maiatzaren 17, 2025
Larunbatean, maiatzaren 17, 2025
Friday, May 16, 2025