Astelehena, otsaila 17, 2025
Indiak Mumbaitik gertu itsasoko lehen aireportua eraikiko du gizakiak egindako uharte batean, azpiegiturak eta konektibitatea bultzatuz abiazio megaproiektu ausart batekin.
India bere lehen itsasoko aireportua eraikitzeko prestatzen ari da Mumbaitik gertu, herrialdeko finantza zentroa, gobernuak azpiegiturak modernizatzeko duen ekimen zabalaren barruan. Txosten baten arabera, proiektu handinahiak bat egiten du Narendra Modi lehen ministroak hazkunde ekonomikoa bizkortzeko eskala handiko garapenen bidez.
Proposatutako aireportua gizakiak egindako irla batean kokatuko da Vadhvan itsas portutik gertu, Indiako mendebaldeko kostaldean kokatuta. Proiektuaren izaera konfidentziala dela-eta anonimotasun baldintzapean hitz egin dutenek, agerian utzi dute aireportuaren diseinua mundu mailan ospe handiko itsasoko aireportuen eredua izango dela, hala nola Hong Kongeko Nazioarteko Aireportua eta Japoniako Kansai Nazioarteko Aireportua, biak berreskuratutako lurretan eraikiak.
Vadhvan offshore aireportuaren proiektuak Indiako ingurumen federalaren eta defentsa ministerioen aurretiazko baimenak jaso ditu dagoeneko, baita Maharashtra estatuko gobernuaren aldetik ere. Joan den hilabetean goi mailako bilera batean eman ziren onespen horiek. Hurrengo urratsak bideragarritasun-ebaluazio zabalak dakartza, Indiako Aireportuen Agintaritzak (AAI) funtsezko papera betetzen duela ebaluazio-prozesuan. Azterketa hauek amaitutakoan, proiektuaren aurrekontu estimatua zehaztuko da.
Mumbaiko Chhatrapati Shivaji Maharaj Nazioarteko Aireportutik 125 kilometrora dago, Vadhvan aireportuak Modi administrazioaren menpe Indiako azpiegituren eraldaketaren tamaina islatzen du. Lehen ministroak aurreko azaroan Maharashtran egindako hauteskunde-elkarretaratzean proiektu hau martxan jarri zela iradoki zuen.
Mundu mailan azpiegitura hutsune handienetako batekin —Brasilen atzetik bigarren—, India milaka milioi dolar inbertitzen ari da autobideetan, portuetan, aireportuetan eta elektrizitate instalazioetan. Gobernua konektagarritasuna hobetzera eta eraginkortasun ekonomikoa bultzatzera bideratzen da herrialde osoan zehar garraio-gune modernoak garatuz.
Proiektu honen tamaina izan arren, Indiako abiazio, ingurumen eta defentsa ministerioetako ordezkari ofizialek oraindik ez diete erantzun haren aurrerapenei buruzko galderei, txosten batean adierazi dutenez. Era berean, Devendra Fadnavis Maharashtrako ministro nagusiaren bulegotik iruzkinak egiteko eskaerak erantzun gabe jarraitzen dute.
Horrelako eskala handiko azpiegituren garapenek normalean hamarkada bat baino gehiago behar dute martxan jartzeko. Esaterako, Txinako Dalian Jinzhou Bay Nazioarteko Aireportua, munduko itsasoko aireportu handiena bihurtuko dena, 2035ean amaitzea aurreikusten da.
Datorren Vadhvan itsas portua Indiako portu handiena eta sakonena izateko prest dago, herrialdeko itsas guneen hiru aldiz gaindituz. Itsasoko aireportu berriak, estrategikoki hurbil kokatuta, konektagarritasuna erraztea eta maiz lurzoruaren eskuratze-gatazkak eragindako atzerapenak ezabatzea du helburu, hiri-hedapen proiektuetan ohikoa den erronka.
Hala ere, inbertsio masiboa justifikatzeko bidaiarien trafiko nahikoa bermatzea funtsezko erronka izango da. Gobernuak eskualdeko konektibitatea hobetzeko aireportuko azpiegiturak zabaltzeko modu aktiboan bultzatu duen arren, hiri txikiagoetan eraiki berri diren hainbat aireportu bidaiarien eskaera koherentea erakartzeko ahalegina egin dute.
Mumbaik hedatzen jarraitzen duen heinean, Vadhvan itsasoko aireportua hurrengo urteetan hiriko hirugarren aireportu garrantzitsu gisa planteatzen ari da. Bere bideragarritasuna Mumbaiko lehendik dagoen aire-bidaien sarerako garraio-lotura sendoen araberakoa izango da, dagoeneko garatzen ari den Adani Taldearen Navi Mumbai Nazioarteko Aireportura barne.
Irisgarritasuna hobetzeko, Vadhvan aireportuko planoak abiadura handiko trenbide- eta errepide-konexioak barne hartzen ditu. Mumbai eta Ahmedabad artean aurreikusitako bala-tren ibilbideak aireportutik gertu geldialdia izatea espero da, eta bi estatuen arteko autobide nagusi —New Delhi-Mumbai eta Mumbai-Vadodara— proiektuan integratuko dira. Garraio-irtenbide hauek konexiorik gabeko konexioa bermatzea dute helburu, aireportu berria Indiako hazten ari den abiazio paisaian funtsezko zutabe bihurtuz.
Tags: Aire konpainiaren albisteak, abiazio, India, Azpiegitura, Mumbai, Itsasoko aireportua, Bidaia Albisteak, Vadhvan aireportua
Astelehena, martxoa 17, 2025
Astelehena, martxoa 17, 2025
Astelehena, martxoa 17, 2025
Astelehena, martxoa 17, 2025
Astelehena, martxoa 17, 2025
Astelehena, martxoa 17, 2025