Asteartea, otsaila 4, 2025
Cebu Pacific-ek aurrekontu-hegazkineko bidaiak birdefinitu zituen hedapen adimendunarekin, tarifa oso baxuekin eta geldiunerik gabeko ibilbideekin, mundu osoko lider bihurtuz kostu baxuko hegaldi luzeetan.
Aire-konpainia gutxi ausartu dira ibilaldi luzeko kostu baxuko garraiolari (LHLC) gisa jarduteko erronka hartzera, eta are gutxiagok lortu dute errentagarritasunari eustea lehiakortasun handiko espazio honetan. Hala ere, Cebu Pacific, Filipinetako aurrekontu-konpainia handienak, eredu hau bereganatu ez ezik, epe luzerako arrakasta ere lortu du. Negozio-estrategia berezia, kostu-eraginkorra den flota batekin eta ibilbideen plangintzarako ikuspegi berritzaile batekin, Cebu Pacific-ek industriaren itxaropenak gainditu ditu.
1988an sortua eta 1996an zerura atera zen, Cebu Pacific Asiako kostu baxuko lehen aire konpainia izan zen. Manilan kokatuta, garraiolariak Filipinetako hegazkin-paisaia eraldatu zuen aurrekontua errespetatzen duten tarifak eskainiz, hegazkin-bidaiak eskuragarriago bihurtuz uharteen arteko garraiorako ferryetan oinarritzen zen herrialde batean.
1998an istripu tragiko baten ondorioz hasierako atzerakada izan bazen ere, hegazkin konpainiak suspertu egin zuen eta azkar zabaldu zituen bere barneko eragiketak. 2001erako, nazioarteko ibilbideetarako onarpena lortu zuen, Hong Kong, Singapur eta Hego Korearako hegaldiak martxan jarriz. 2005ean, aire konpainiak "Joan" tarifa programa aldatu zuen, txartelen prezioak murriztuz eta Filipinetan bidaia merkean egiteko garraiolari gisa duen ospea sendotuz.
2008rako, Cebu Pacific munduan hazten ari den aire-konpainiarik azkarrenetako bat bezala onartu zen. Bi urte beranduago, 2010ean, publiko egin zuen, eta gehiago zabaltzeko finantzazioa lortu zuen. Mugimendu funtsezko honek aire konpainia Filipinetako abiazio industrian indar nagusi gisa kokatu zuen.
Kostu baxuko aire-konpainia askok ibilaldi laburreko ibilbideei eusten dieten arren, Cebu Pacificek 2013an ausarta egin zuen ibilaldi luzeko merkatuan. Aire-konpainiaren lehen hegaldia, Manilatik Dubaira, Airbus A330-300 bat erabiliz jarri zen martxan. Hasierako arrakastak bultzatuta, Cebu Pacific-ek ibilaldi luzeko sarea azkar zabaldu zuen, Ekialde Hurbilean, Australian eta Pazifikoan helmugak gehituz.
Hurrengo urteetan, Kuwait, Qatar, Saudi Arabia eta Australiarako hegaldiak Cebu Pacific-en urruneko estrategiaren funtsezko osagai bihurtu ziren. Aire konpainiak itxura berritua ere aurkeztu zuen, Filipinetako banderaren koloreetan inspiratutako logotipo berri bat hartuz.
Hala ere, ibilbide guztiak ez ziren jasangarriak izan. Ibilbide luzeko hainbat zerbitzu, Guamerako hegaldiak barne, eten ziren COVID-19 pandemiaren aurreko urteetan. Aire-konpainia askok bezala, Cebu Pacific-ek erronka handiak izan zituen pandemian, baina erresilientzia nabarmena erakutsi zuen. 2022ko abendurako, hegazkin konpainiak pandemia aurreko gaitasuna berreskuratu zuen, susperraldian lehiakide asko gaindituz.
Cebu Pacific-ek ibilaldi luzeko kostu baxuko merkatuan aurrera egiteko duen gaitasuna hiru faktore nagusi ditu: ibilbideen plangintza estrategikoa, kostu eraginkortasuna eta eskaria suspertzea.
Erronkak izan arren, Cebu Pacific hazten jarraitu du. 2023an, gune berri bat jarri zuen martxan Iruñean eta Txinarako hegaldiak berriro hasi zituen. 2024an, Routes Asia Awards sarietan "Aire-konpainia onena" saritua izan zen aire-konpainiak, ibilbide sare berritzailea eta bezeroarengan zentratutako ikuspegia aitortuz.
Aire konpainia ere flota zabaltzen ari da, 152aren erdialdean 321 Airbus A2024neo hegazkinen eskaera egin baitzuen. 2025 hasieran, Cebu Pacific-ek Japoniako Chitose aireportu berrirako (CTS) bide berri bat jarri zuen martxan, bere nazioarteko hedapenean beste mugarri bat markatuz.
Aire-konpainia askok ibilaldi luzeko kostu baxuko eredua saiatu eta porrot egin dute, baina Cebu Pacific salbuespen nabarmena izan da. Kostuak murrizteko ikuspegi oldarkorra ibilbide estrategia berritzaileekin eta eskaria suspertzearekin konbinatuz, nitxo jasangarri bat landu du oso zaila den merkatu batean.
Aire-konpainiak bere irismena zabaltzen eta flota hobetzen jarraitzen duen heinean, Cebu Pacific-ek kostu baxuko hegazkin-industria globalean duen eragina are gehiago haziko da. Plangintza estrategikoak eta eraginkortasun operatiboak epe luzerako arrakasta izan dezaketen hegazkin-konpainia oso lehiakor batean frogatzen du.
Tags: Aire konpainiaren albisteak, Abiazio Hazkundea, Abiazioaren industria, cebu pazifikoa, Bidaia Albisteak
Ostirala, otsaila, 14, 2025
Ostirala, otsaila, 14, 2025
Ostirala, otsaila, 14, 2025
Ostirala, otsaila, 14, 2025
Ostirala, otsaila, 14, 2025
Ostirala, otsaila, 14, 2025
Ostirala, otsaila, 14, 2025
Comments: