Asteartea, otsaila 4, 2025
2024an, Delta, United, Wizz Air, IndiGo, Spirit, ITA Airways, JetBlue, Frontier, easyJet eta Turkish Airlines bezalako aire-konpainia nagusiek zeruan nagusitu ziren Airbusen etorrera esanguratsuekin, hazkunde eta hedapen nabarmeneko urtea markatuz. Garraiolari hauek entregatutako hegazkin-kopuruan gorakada ikusgarria ez ezik, bidaiarien trafikoaren mugarri bikainak ere lortu zituzten, hegazkintza-industrian gero eta eragin handiagoa islatuz. Flotak zabaltzen eta zerbitzu-eskaintza hobetzen jarraitzen duten heinean, hegazkin-konpainia hauek abiazio-sektoreko lider gisa posizioak sendotu dituzte, eta Airbusen bidalketak funtsezko papera izan du arrakastan.
2024an, Airbus-ek 766 hegazkin entregatu zituen, ia urte erdiko 770eko helburua betez. Hau izan zen pandemiatik izan zuen urterik arrakastatsuena, Europako hegazkin fabrikatzailearen susperraldi sendoa erakutsiz. Hala ere, lorpen hori izan arren, Airbusek hornikuntza-katearen erronkei aurre egiten die oraindik eta oraindik ez da itzuli pandemia aurreko ekoizpen-mailetara, non 863 hegazkin entregatu baitzituen 2019an.
Bien bitartean, bere areriorik handienak, Boeingek, bere ekoizpenean eragina izan zuten zailtasunak aurkitu zituen. Konpainiak Alaska B737 MAX gertakariaren eta makinisten greba luze bati aurre egin behar izan zion. Boeing-ek 2024a 333 bidalketarekin bakarrik amaitu zuen, hau da, 2023ko kopuruetatik heren baten jaitsiera nabarmena izan zen.
Airbusek emaitza ikusgarriak ikusi zituen bere hegazkin modelo askotan 2024an:
Badirudi datu batzuk atera ahal izan ditudala, baina formatua ez da perfektua. Informazioa erabiliko dut ateratako xehetasunetan oinarrituta kopiatzeko moduko taula bat sortzeko.
Airline | A220 | A320 | A321 | A330 | A350 | Guztira |
---|---|---|---|---|---|---|
Spirit Airlines | 7 | 20 | 27 | |||
United Airlines | 25 | 25 | ||||
ITA Airways | 11 | 5 | 5 | 5 | 26 | |
Wizz Air | 31 | 31 | ||||
Turkish Airlines | 12 | 8 | 20 | |||
Frontier Airlines | 23 | |||||
Indigo | 24 | 34 | 58 | |||
Delta Air Lines | 5 | 21 | 5 | 5 | 7 | 38 |
Hegaldi | 18 | 7 | 25 | |||
Easyjet | 18 | 4 | 22 |
2024an, Airbusek bere hegazkin osoaren ia % 40 entregatu zien 10 aire konpainia nagusiei. Honek konpainiak bere bezeroekin dituen harreman sendoak eta modelo zehatz batzuen eskaria nabarmentzen du, batez ere A321, Airbusi azken urteotan Boeing-en aurretik mantentzen lagundu diona.
2024an, aire-konpainia nagusiek errekor nabarmenak ezarri zituzten bidaiarien garraioan, hazten jarraituz eta mundu mailan hedatuz.
Delta mugarri ikusgarria lortu zuen, 200an 2024 milioi bezero baino gehiagori zerbitzua emanez. Hegazkin konpainiaren arrakasta abendu sendo batek azpimarratu zuen, non 16 milioi bezero hegan egin baitzituen, bidaiarien kopurua urte arteko % 1.9 hazi zenean.
United urte errekorra ere izan zuen, 180 milioi bidaiari garraiatu zituena, inoizko guztirako handiena. Abenduan bakarrik 16 milioi bidaiari hegan egin zuten hegazkin konpainiarekin, urte osoan izandako hazkunde indartsua eta etekin sendoa islatuz. United-en bidaiarien kopurua % 1.9 igo zen aurreko urtean baino, eta abenduan 5.06 milioira iritsi zen.
Indigo lorpen historikoa lortu zuen hilabete bakarrean 10 milioi bidaiari baino gehiago hegan egin zituen Indiako lehen hegazkin konpainia bihurtuz. 10 milioi horien artean, 9.07 milioi etxeko bidaiariak ziren, aurreko errekorrak hautsiz eta aire konpainiarentzat gorenak ezarriz. 2024ko abenduak garraiolariarentzat marka gehiago hautsiko dituela espero da.
ITA Airways bidaiarien diru-sarreren hazkunde handia izan zen, 2.7an 2024 milioi eurora iritsi ziren —aurreko urtearekin alderatuta %26ko hazkundea—. Hegazkin konpainiak 18 milioi bidaiari garraiatu zituen, trafikoaren %20ko igoera adieraziz eta merkatuaren portaera sendoa erakutsiz.
Frontier Airlines 30 milioi bidaiari baino gehiagorekin hazten jarraitu zuen 2023an, aurreko urtean baino % 19 hazi zen. Aire konpainiak funtsezko eragile izaten jarraitzen du AEBetako kostu baxuko garraiolarien sektorean.
Easyjet halaber, hazkunde nabarmena izan zuen, 89.7an 2024 milioi bidaiari garraiatu baitzituzten, 8an eraman zituen 82.8 milioi bidaiariekiko % 2023 gehiago. Aire konpainiaren igoerak etengabeko hedapena eta bezeroen eskaria areagotzea islatzen du bere sarean.
Turkish Airlines 2024an hedatzen jarraitu zuen, 83.4 milioi bidaiari garraiatu zituena —aurreko urtean baino % 2.1 gehiago—. Hazkunde etengabe horrek are gehiago indartzen du Turkish Airlines-en posizioa nazioarteko aire-bidaietan mundu mailako lider gisa.
Aire-konpainia hauek errekor berriak ezarri ez ezik, 2024an mundu mailako aire-bidaien dinamika aldakorretara egokitzeko erresistentzia eta gaitasuna ere frogatu zuten.
Airbusek 2024an oztopo batzuk izan zituen arren, urte oso indartsua izan zuen bidalketei dagokienez, batez ere A321 familiarekin. IndiGo eta Delta izan ziren hartzaile handienak, Wizz Air eta Spirit Airlines ondoren. Bere hornikuntza-katean etengabeko erronkak izan arren, Airbusek munduko hegazkin fabrikatzaile nagusi gisa duen posizioa sendotzeko bidean jarraitzen du, Boeing gaindituz eta mundu osoko aire konpainien eskaerei erantzuteko.
Tags: Airbus, delta, Easyjet, muga, anil, ITA, Hegaldi, espiritua, Turkish Airlines, United, Wizz Air
Ostirala, otsaila, 14, 2025
Ostirala, otsaila, 14, 2025
Ostirala, otsaila, 14, 2025
Ostirala, otsaila, 14, 2025
Ostirala, otsaila, 14, 2025
Ostirala, otsaila, 14, 2025
Ostirala, otsaila, 14, 2025