2ko otsailak 2025, igandea
Grezian bizikleta turismorako paisaiak eta klima ditu, baina Europaren atzetik dago. Ezagutu jokoa aldatzeko estrategiak bere potentzial osoa desblokeatzeko.
Bizikleta turismoa munduan hazten ari den bidaia-joeretako bat bihurtu da. Merkatuaren kalkuluen arabera, gaur egun bizikleta turismoa baloratzen da 138 milioi €, mundu mailan irabazi eta hedatzen ari diren turismo sektorerik onenen artean kokatuz.
Europa da mugimendu horren abangoardian. bezalako herrialdeak Danimarkak eta Italiak txirrindularitza turismoa baliatu dute, eragile ekonomiko esanguratsu bihurtuz. 2023an bakarrik, Danimarkak irabazi zuen 2.8 milioi € txirrindularien turistetatik, Italiak, berriz, ikaragarria jakinarazi zuen 5.5 milioi €, a markatuz Urte arteko %35ko hazkundea. Bien bitartean, Alemanian, 37.7 milioi pertsonak oporretan bizikletak erabiltzen zituela jakinarazi zuen.
Hala ere, txirrindularitza-olatuak Europan zehar gora egiten duen bitartean, Greziak nabarmen atzean jarraitzen du, sektore oparo honetan finkatzeko borrokan.
Bizikleta-turismoa ez da joera bat soilik, iraunkortasunak, fitnessak eta murgiltze-esperientzien bilaketak bultzatutako bidaia-jokabidearen epe luzerako aldaketa bat da. Masa turismoak ez bezala, askotan tokiko baliabideak tentsioa jartzen dituena, bizikleta turismoak sustatzen du bidaia motela, tokiko negozioei laguntzen die, eta ingurumen-inpaktua murrizten du.
A 2012ko Europako Batzordearen azterketa bizikleta-turismoak sortu zuela aurkitu zuen 44 mila milioi euro urtero, gurutzaldien industria gaindituz (39 mila milioi euro). Harrezkero, sektoreak hirukoiztu egin du balioa, eta horrek frogatu du bizikleta turismoa ez dela nitxo bat bakarrik, potentzia ekonomikoa baizik.
Europan, txirrindularitza gaur egun artean dago top 10 turismo jarduera ezagunenak:
Askok uste dute txirrindularitza-turistak kirolari profesionalak edo txirrindulari gogorrak direla. Errealitatean, hala dira eguneroko bidaiariak helmuga berriak esploratzeko modu paregabe baten bila. Haien funtsezko ezaugarriak honako hauek dira:
Behar horiei erantzuten dieten herrialdeek txirrindularitza turismoan aurrera egiten dute. Zoritxarrez, Grezia oraindik lanean ari da a garatzeko txirrindularitza errespetatzen duten azpiegiturak.
Greziak, paisaia paregabeekin, klima mediterraneoarekin eta gune historikoekin, txirrindularientzako ametsetako helmuga izan beharko luke. Hala ere, Europako liderren atzetik urrun dago bizikletaren azpiegiturak, inbertsioak eta turismoaren sustapena.
Europako datuen arabera, txirrindularitza-turismoaren parte-hartzean liderrak diren herrialdeen artean daude:
Aitzitik, Greziari kostatzen zaio bizikleta-turismoko kopuru esanguratsuak erakartzeko. Lehen mailakoa oztopoak honako hauek dira:
Hala ere, badira itxaropenezko seinaleak Grezia txirrindularitza-turismoaren potentziala ezagutzen hasi dela.
Greziako bizikleta-turismoaren hazkunde geldoaren salbuespen bat da KosBat bizikletak errespetatzen dituen uhartea bat mendetik gorako txirrindularitza tradizio aberatsa.
Greziar askorentzat Kosek 1960ko hamarkadako filmaren oroitzapenak dakartza Margarita, uharteko kostaldeko errepide eszenikoak erakusten zituena eta bizikletak errespetatzen dituzten bulebarrak. Baina nostalgiatik harago, Kos egia da txirrindularitza-turismoaren arrakasta-istorioa:
Uharteak arrakasta izan duen arren, Greziak, oro har, ez du oraindik hori baliatu hazten ari den merkatua.
Grezia hartzen hasi da urrats konkretuak bere bizikleta-turismoaren industria sustatzeko. Gaur egun herrialdea zabaltzeko lanean ari da EuroVelo ibilbideak eta txertatu a bizikleta turismoaren estrategia nazionala.
Grezia hirutan zentratzen ari da EuroVelo ibilbide nagusiak:
Erabat garatuz gero, Grezia bihurtuko litzateke guztiz seinaleztatutako bi EuroVelo ibilbide dituen Europako herrialde bakarra, bizikletaren helmuga gisa duen ospea nabarmen handituz.
Bizikleta turismoaren garrantzia aintzat hartuta, Greziak urrats gehiago eman ditu:
Arabera Efthymios Bakoyiannis, Lurralde Antolamendurako idazkari nagusia, Greziakoa Ingurumen eta Energia Ministerioak (YPEN) bizikleta sarea zabaltzeko konpromisoa hartu du. Ekimen honek Greziaren bizikleta-turismoaren erakargarritasuna areagotzea espero da azpiegiturak eta irisgarritasuna hobetuz.
Eskari gisa bidaia ekologikoak, turismo geldoa eta abentura jasangarriak igotzen da, Greziak bat du aukera sinestezina txirrindularitza-turismoko helmuga nagusi bihurtzeko.
Hala ere, herrialdeak behar du azkar jokatu. Nazio lehiakideak bezalakoak Italia, Danimarka eta Frantzia zikloturismoan inbertitzen jarraitzea, urtero milioika bisitari erakarriz.
to Europako buruzagiekin harrapatzea, Greziak honako hauetan jarri beharko luke arreta:
Aldaketa horiek eginez, Greziak erakar lezake milioika txirrindulari turistak urtero, sortzen milaka milioi diru-sarrerekin bitartean turismo iraunkorra sustatzea.
Tags: Abentura Bidaiak, Atenas bizikleta turismoa, bizikleta turismoa, Ekoturismoa, europar bidaiak, Euro Velo, Grezia bidaia, bidaia motela, bidaia jasangarria, Thessaloniki txirrindularitza, Turismo-albisteak, bidaia-helmugak, Bidaia Albisteak
Ostirala, otsaila, 14, 2025
Otsailak 13, otsaila 2025
Ostirala, otsaila, 14, 2025
Ostirala, otsaila, 14, 2025
Ostirala, otsaila, 14, 2025
Ostirala, otsaila, 14, 2025
Ostirala, otsaila, 14, 2025
Ostirala, otsaila, 14, 2025